Poznań dla dzieci i mam - Dziewicza Góra

Zaczynam wakacyjny temat - dokąd wybrać się z dzieckiem w Poznaniu i okolicach. Mam swoje ulubione miejsca, gdzie dobrze odpowczywa się z rodzinką, gdzie można zobaczyć coś ciekawego. Oto pierwsze z nich: Dziewicza Góra w gminie Czerwonak na północ od Poznania.

Góra w Puszczy Zielonce, na jej szczycie znajduje się wieża widokowa - dostrzegalnia przeciwpożarowa, z której rozciąga się ciekawy widok, ale większą nawet atrakcją są prowadzące tam liczne schody. Za bilet normalny płacimy 6 zł.

Kolejną ciekawostką są "ubrane" drzewa i kamienie - włóczkowe graffiti zachwyciło moje córki, mnie również :)

 Nieopodal znajduje się Dziewicza Baza - nowy ośrodek, w którym organizowane są różne warsztaty, imprezy, ogniska etc. Polecam bardzo oryginalny, naturalny plac zabaw należący do ośrodka. Oprócz klasycznego wyposażenia dzieci zachwyci na pewno wiklinowy labirynt (osobiście widziałam coś takiego na żywo po raz pierwszy, może jestem zbyt mało światowa ;) oraz ścieżka "bosych stóp" wysypana kolejno piaskiem, kamykami, korą drzew, szyszkami i żwirkiem.
Ponadto organizowane są tu ciekawe, często bezpłatne wydarzenia - nam udało się świętować w tym roku letnie przesilenie - było ognisko, tańce, plecenie wianków, opowieści o kwiecie paproci - nawet udało nam się ten kwiat znaleźć, dzięki dobrze animowanej zabawie dla dzieci.

Może to trochę daleko (nie udało mi się tam jeszcze dojechać bez błądzenia ;), ale na pewno warto!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego "Miasto Demeter"?

Skarpetkowe Stworki